Кольорова Штукатурка
Сталінська премія і звільнення за надмірності в архітектурі - історія ж / д вокзалу Сочі архітектора Душкина
Станцію Сочі - тимчасову - сколотили ще до революції. Але перший поїзд до неї добрався лише в 1919-му. До дерев'яного вокзалу з касами і залом очікування руки дійшли тільки в 1934-му. Однак до кінця 30-х Сочі з провінційного містечка перетворюється в літній центр відпочинку величезної країни. І тоді великий вокзал для найбільшого курорту СРСР задумує звести Йосип Сталін.
ВЕЛИКИЙ метро-і ВОКЗАЛОСТРОІТЕЛЬ
Незважаючи на Другу світову війну, в 1943 році Сочі пов'язують з Закавказзям - залізничну гілку дотягують до Сухумі, що призводить до наймогутнішого збільшення пасажиропотоку. І тоді роботу над створенням нового образу головної брами Сочі Батько народів і Прапороносець комунізму в 1947 році доручає академіку архітектури, в майбутньому тричі лауреату сталінської премії (1941, 1946, 1949 рр.) Олексію Миколайовичу Душкин
Душкін в ті часи - брила, головний архітектор Метропроекта з Метробудом (1941-1943) і Центральної архітектурної майстерні Наркомату шляхів сполучення СРСР (з 1943 року). Нарешті, він один з найулюбленіших архітекторів вождя. До кінця війни Душкін явив країні і світу кілька найкрасивіших станцій Московського метрополітену: «Палац Рад» в 1935-м (нині «Кропоткинская»), «Площа Революції» (1938), «Маяковська» (1938), «Завод імені Сталіна» ( нині «Автозаводська», 1943).
Уже пізніше з-під його пензля вийдуть станція «Смоленська» (1952) плюс величні залізничні вокзали в Дніпропетровську.
Крім того, в 1953-му Душкін побудує знамениту висотку Міністерства транспортного будівництва у Червоних воріт і універмаг «Дитячий світ» на Луб'янській площі в 1957-му.
Субтропіків і ВИНОГРАД В арках, Аркадій і дворики
Однак повернемося в Сочі. Душкін для Сталіна розробляє три варіанти вокзалу.
Йосип Віссаріонович схвалює третій ескіз з домінуючою годинниковою вежею. Усередині архітектор розташує три дворика у вигляді атріумів зі скульптурою і фонтанами, а також чотири головних залу, прикрашених ліпним декором і мальовничими плафонами.
До будівництва приступають в 1950 році, справляючись за рік і вісім місяців.
- Новий вокзал і Привокзальна площа як єдине ціле вдало вписалися в генеральний план реконструкції Сочі - Мацестінская курорту, який став відображенням містобудівної науки і культури країни радянського часу, - скаже, вперше поглянувши на новобудову, Сталін.